10 клас
1. Спишіть. Правильно розставте розділові знаки, вставте (де треба) пропущені букви і виконайте
фонетичний розбір слова «явищем».
Творч..сть Шевченка постає чи не найв..датнішим всеєвропейс..ким і світовим
явищ..м бо досі як слушно зауваж..в В.
Скуратівс..кий «вікове горе має по суті не мало своїх літературних уст не
розверзалося ними не прорізалося своїм художнім голосом». Були окремі
літературні спроби але настільки несміливі й наслідувальні стосовно панівної
кул..тури що ставали панс..кою іграшкою а не гранд..озним м..стець..ким яв..щем
і нац...онально-соц..альним викл..ком яким була творч..сть Кобзаря. Саме
Шевченко вперше в історії поруш..в тисяч..літню німоту соц…альних н..зів. Тому
«Кобзар» і має планетарне значен..я саме українс..ким словом вперше заговорили
не відомі досі для елітарної кул..тури світи речн..ком яких став українець він
своєю творчіст..ю д..мократизував євро пейс..ку та світову літературу.
2. Дайте відповідь на питання
(два на вибір):
*Визначте мету віртуальної мандрівки ліричного героя поеми Т.Шевченка
«Сон».
*Назвіть мотиви, характерні для ранньої творчості Т. Шевченка.
*Поясніть, чому великого Кобзаря називають співцем України.
*Назвіть народнопісенні розміри, які під пером Шевченка змінили свою
ритмічну структуру.
3. У своїй «Книзі спостережень»
Євген Маланюк писав: «Наше
знайомство з поетом щойно почалося». Підтвердіть чи спростуйте цю думку (5 – 6 речень).
4. Визначте тему й головну
думку уривка з поезії Т. Шевченка «П.О. Козачковському». Проаналізуйте уривок з тексту (художні засоби, віршовий
розмір).
Минають літа молодії,
Минула доля, а надія
В неволі знову за своє,
Зо мною знову лихо діє
І серцю жалю завдає.
А може, ще добро побачу?
А може, лихо переплачу?
Води Дніпрової нап'юсь,
На тебе, друже, подивлюсь.
І може, в тихій твоїй хаті
Я буду знову розмовляти
З тобою, друже мій. Боюсь!
Боюся сам себе спитати, –
Чи се коли сподіється?
Чи, може, вже з неба
Подивлюсь на Україну,
Подивлюсь на тебе.
А іноді так буває,
Що й сльози не стане.
І благав би я о смерті…
Так ти, і Украйна,
І Дніпро крутоберегий,
І надія, брате,
Не даєте мені Бога
О смерті благати.
5. Т. Шевченко (з повісті
«Музикант»): «Я
страшенно люблю дивитися на щасливих людей, і, по-моєму, немає прекраснішого,
немає чарівнішого видовища, як образ щасливої людини». Чи поділяєте Ви
це твердження? Письмово викладіть свої думки. Стиль – публіцистичний. Обсяг
роботи – 2-2,5 сторінки.
Оцінювання: Кожне завдання оцінюється 12 балами. Максимальна
кількість балів – 60 б.
|