6
клас
1.Прочитайте уривок
із твору Лесі Храпливої «Про хлопчика Тарасика та його золоте перо». Переробіть
діалог на речення з прямою мовою (у разі потреби слова автора можна додавати).
Запишіть створений текст.
На лугах хрупали кучеряві вівці сочисту весняну травичку, а
над річкою зібралися хлопці-пастушки та заводили свої ігри.
Один із них, чорнявий, промовив:
-
Глядіть, хлопці, як високо вже сонце піднялося!
Час нам повертатися в село на полуденок, а
то знов їсти не дадуть. «Запізно прийшли!» – скажуть.
-
А справді, час би нам уже йти!
-
А хто ж тут з вівцями останеться?
-
Та хіба вже Тарасик!
-
Йому і так ніколи до їжі не спішиться!
-
Він завжди не такий, як інші…
-
Та де це він пропав? Треба ж йому сказати,
щоб глядів.
-
Хіба не знаєш? Певно десь на вершку
могили в бур’яні заховався! Ми ж там
його трохи не щодня знаходили…
-
Гей, Тарасе, а ходи сюди-и-и-иии! Тарасе-е-е-ееее! –
гукали хлопці.
2.
Дайте відповіді на питання:
2.1.
Коли народився й помер Тарас Григорович Шевченко?
2.2. У народній пісні «На високій дуже кручі» є такі слова:
На високій дуже кручі, Спить
Шевченко в домовині
Над самісіньким Дніпром, непробудним,
вічним сном.
Чи відомо вам, про яку саме кручу йдеться, у якому місці над Дніпром
похований Тарас Шевченко?
2.3. Як ви вважаєте, чому Шевченка називають Кобзарем? Які струни (відповідно до нижчеподаних поетичних рядків)
дзвенять і досі в душі народу? Якими словами, на вашу думку, можна замінити слова
«кобза» та «струни», щоб зміст тексту став більш зрозумілим?
Твоя кобза ще не вмерла, І про Твою вічну славу
На ній струни всі дзвенять, всі
народи гомонять.
2.4. Які фольклорні
епітети наявні в реченні?
Золоте українське сонечко світило так гарно,
так весело понад білим селом (Л.Храплива).
3. Напишіть твір з
теми «Слово Тараса житиме вічно!»,
узявши за епіграф слова з вірша Галини Комарівни «Тарас Шевченко»:
Умер співець! Але живуть І тихо по Вкраїні всій
В серцях людей слова
безсмертні, бринять його
пісні славетні.
Обсяг роботи – 0,75
– 1 с.
|