Контрольна
робота № 2 з теми «Просте речення. Двоскладне речення».
1 варіант
1. Позначте
речення, у якому правильно підкреслено
підмет.
А Туристське спорядження вони поклали
в човен.
Б Турбуватися про батьків – обов’язок
дітей.
В Гетьмани, гетьмани, якби то ви
встали, встали, подивились на той Чигирин!
2. Укажіть
речення, в якому підмет виражений словосполученням.
А Там рипить більше десятка ніг, перебігаючи
вулицю.
Б По закінченні літургії коло церкви або в
притворі святилися паски, сир, яйця, сало, ковбаси.
В Аж потім вже подвижники і вчені взялись
вивчати кургани височенні.
3. Визначте
речення зі складеним дієслівним присудком.
А Я буду крізь сльози сміятись.
Б У саду почали червоніти вишні.
В Ти цілий день байдики б’єш.
4. Укажіть речення
зі складеним іменним присудком.
А По всій Україні справжні коралі ще й тепер
під назвою «доброго намиста» вважаються великою цінністю.
Б Поруч з обробкою хутра в Україні вже з
давніх-давен люди вміли виробляти тканини з льону.
В А Конашевич у цей час продовжував походи
супроти турків.
5. Позначте
речення, у якому простий дієслівний присудок виражений дієсловом бути.
А Вечір був чарівний, зоряний, пісенний.
Б Цього разу він був одягнений аж надто
пишно.
В Ми були в цьому місті два роки тому.
6. Укажіть
речення, у якому правильно визначено тип присудка.
А Будемо вітати вчителів зі святом! (простий
дієслівний)
Б Мати сама дітей на ноги поставила.
(складений дієслівний)
В Хлопець не став виправдовуватись.
(складений іменний)
7. Укажіть
речення, в якому ставиться тире між підметом і присудком (окремі розділові
знаки опущено)
А Ніч ясна, морозна.
Б Ансамбль Києво-Печерської лаври це шедевр
української архітектури.
В Наше минуле як перекотиполе.
8. Укажіть
непоширене речення.
А А ти носа повісила.
Б Тут весело.
В Учні будуть допомагати вам.
9. Укажіть
речення, в якому є додаток, виражений неозначеною формою дієслова.
А Цього чижика він сказав Федьковій матері віддати
йому.
Б Толя одійшов од вікна, перекрутивсь на
одній нозі й побіг гратися з чижиком.
В Толі теж хотілось заверещати, і побігти, і
навіть фицнути так само ногою.
10. Укажіть
речення, в якому прикладка з означуваним словом пишеться через дефіс.
А Дрозди чикотні з діловитим азартом дзьобали
ягоди.
Б А чабан Горпищенко тільки радується в душі.
В Посеред двору аж сяє в білій сорочці
веселий чарівник дід.
11. Укажіть
речення, в якому конструкція з порівняльним сполучником не відокремлюється комами
(окремі знаки опущено).
А Мріли рожеві мов спалахи багать крейдяні
гори.
Б За садком на городі наче аж кипіла
картопля.
В На високих місцях поріс високий як джунглі
полин.
12. Укажіть
речення, в якому присудок узгоджується з підметом у множині.
А Група дослідників прибул… до місця
призначення.
Б П’ять учнів виступил… з рефератами.
В Запорізька ГЕС дал… перший струм.
2 варіант
1. Випишіть
підмети, запишіть у дужках способи їх вираження. Наведіть власний приклад
простого речення, указавши спосіб вираження підмета.
Кожний із щедрувальників
носив із собою оберемок ліщини.
На вечорниці збиралися
тільки дівчата й хлопці.
2. Випишіть
простий дієслівний присудок. Наведіть власний приклад простого речення з
простим дієслівним присудком.
Козаки взялися будувати укріплення. Хлопець відразу
п’ятами накивав. Через півгодини будемо обідати.
3. Спишіть,
поставте, де потрібно, розділові знаки.
Мова це глибинні пласти
духовного життя народу. У стороні північній небо оксамитове. Наше минуле як
перекотиполе. Любить свій край це для народу жити боротись за юне за нове.
4. Побудуйте просте речення, у якому додаток
виражений неозначеною формою дієслова заспівати.
5. Складіть і
запишіть речення, в яких би слова пісня, сонце, дитинство виступали в
одних випадках
головними членами речення, а в інших – другорядними.
6. Відредагуйте речення.
Виходячи з вагона, у моєї
валізки відірвалася ручка. По долинам, низинам, улоговинам стелився густий,
клубочучийся хмарами туман. Підписку на газети і журнали можна оформити на протязі двох місяців.
|