№ 1. Прочитати односкладні означено-особові речення. Усно визначити спосіб
морфологічного вираження в них головного члена. Заповнити таблицю, вписавши у
відповідні колонки номери речень.
Головний член означено-особового речення виражений
|
дієсловом І особи однини дійсного способу
теперішнього часу
|
дієсловом
І особи множини дійсного способу теперішнього часу
|
дієсловом
ІІ особи однини дійсного способу теперішнього часу
|
дієсловом
І особи множини наказового способу
|
дієсловом
ІІ особи однини наказового способу
|
|
|
|
|
|
1.
Стою й тихо складаю хаті присягу (В. Думанський). 2. Житиму в цих стінах і
питиму чисту воду з криниці в цьому дворі завжди (В. Думанський). 3. Береш
вудку й весло та йдеш до річки (О. Васильківський). 4. Дивлячись на край свіжої
ріллі, бачу кінець літа (О. Васильківський). 5. Не забуваймо про народні казки,
оповіді бувалого діда Івана та інших старих людей, про народні звичаї та обряди
(А. Чайковський). 6. Думаючи про світ, думаєш про себе (П. Загребельний). 7.
Ідемо оце до схід сонця в поле (С. Васильченко). 8. Завжди прислухайся до
голосу поета! (П. Федченко).
№ 2. На основі поданих речень за зразком змоделювати односкладні означено-особові
речення, у яких головний член мав би різне морфологічне вираження.
Зразок. (Пригадати) перші кроки слова «мрія» (І. Вихованець). — Пригадую
перші кроки слова «мрія». Пригадаймо перші кроки слова «мрія».
1.
Свої сумніви й підозри щодо вірогідності почутого (висловити) обережно й
обов’язково наодинці (А. Коваль). 2. Більш за все у світі (любити) музику (О.
Довженко). 3. Спостерігаючи, як постають із руїн святині Києва, (пригадувати)
слова апостола Андрія: «На цих горах возсіяє благодать Божа...» (О. Глушко).
|