№ 1. Перепишіть текст. Поставте, де
потрібно, дефіс та лапки при прикладці. Підкресліть підмети й означення,
прикладки виділіть.
Мамина пісня. Пам'ятаєте пісню «Ходить сон коло вікон»?
Вслухаюся в поетичні образи колискових і уявляю немовлятко, котре покліпує
віями — дрімота сон ходить біля вікон, заглядає у шиби, а на воротях стоїть кіт
у червоних чоботях, легеньким помахом крил птахи поза точком. приносять кашу з
молочком. Тільки зозуля не поспішає — хоче сплести тугого барвистого віночка з
рути м'яти, хрещатого барвінку й запашних волошок. Десь далеко-далеко
виряджається козак у військо, щоб татарин басурманин не заполонив сестрицю.
Приходить на спомин вислів: «Художні образи в колискових піснях нечисленні, але
всі вони виписані пензлем щедрої любові. І над ними усіма — величний образ
жінки матері, ніжне серце якої переповнене безмежною любов'ю до дитини».
(За В.
Скуратівським)
№ 2. Запишіть словосполучення у дві колонки, знімаючи риску: а) ті, що пишуться
через дефіс; б) ті, що пишуться окремо. Поясніть написання.
Риба/карась, ворон/птах, вітер/пустун, квітка/ромашка, нарцис/квітка,
дуб/дерево, Дніпро/ріка, ріка/Дніпро, Полтава/місто, поет/початківець,
журнал/«Київ», льотчик/Онищенко, Онищенко/льотчик, льон/довгунець,
трава/звіробій, народи/брати, сніжинки/пушинки, деревій/трава, одуд/птах,
птах/одуд, зима/лихоманка, мати/Катерина, Катерина/мати, батько/чабан,
твір/опис, жук/короїд, рута/м'ята, ріка/Раставиця.
|